Syskonskapets Forum

Aktuellt datum och tid: 2010-09-07 0:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timma [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Idolon Magia söker gruppmedlemmar.
InläggPostat: 2010-05-17 18:11 

Inför det kommande lajvet Mörkrets Väktare 2 (Vet j vad Arrangörerna tänker döpa lajvet till) som går av stapeln den 1-3 Oktober så söker nu gruppen Idolon Magia ett antal medlemmar. Lajvet arrangeras av föreningen Nifeelfang (http://www.nifelfang.sverok.net).

Det är svårt att skriva en heltäckande informativ text om denna grupp då den kommer innehålla extremt många interna hemligheter och intriger som inte ska spridas till folk utanför gruppen alls. Det som går att säga är att Idolon Magia är ett internationellt företag med filialer runt om i hela världen. Detta företag sysslar med att köpa upp och sälja ockulta föremål och artefakter. Vi är det största företag inom denna bransch och inom vissa kretsar mycket mäktiga. De kretsar som känner till oss vet vilken respekt vi förtjänar och vet även att vi på många sätt besitter en stor guldgruva.
Gruppen kommer ha två helt skilda agendor, den ena är företaget som alla känner till och den andra kommer endast medlemmar i gruppen ha kännedom om. Det som kan sägas om den är att det kommer baseras på makt, ockultism, skräck och det hemlighetsfulla.
Gruppen kommer att vara sjukt lojal och sammanhållen, målet är att skapa en väldigt stor ”vi/gruppkänsla”. Det ska märkas att vi är en grupp som håller ihop oavsett vad och tisslar och tasslar mycket med varandra.

”Så hur lyder ert beslut? Är ni villiga att ingå i den världsomfattande orden Idolon Magia. Att viga era liv och era ättlingars liv till denna grupp. Ni vet redan alla vilka fördelar och nackdelar detta erbjudande ger er och ni vet även vilket öde ni möter om ni tackar nej. ”
Gustav Edelsvärd var den första som svarade: ”Ni har redan visat mig att era löften är sanna och det är med glädje som jag viger min själ och min styrka till Idolon Magia”.
Snabbt efter detta svarade även Erik Silverlärka: ”Den visdom jag har och den ande som lever inom mig har länge känt ett kall efter någonting och nu vet jag att svaret är Ni.”
Det dröjde en liten stund längre innan de andra två männen svarade och man kunde se att de noga försökte tänka efter innan de avgav sina svar.
”Min kvicka tunga, mina vänliga ord och mina ättlingars blod kommer för all framtid tillhöra denna orden”, sade Emil Rosenblad.
Ulf Wulfcrona var den sista av männen som svarade, ”Jag har hört röster om nätterna som förutspått denna nya era och jag har inte varit säker på om din idé har varit av godo eller ondo, men jag har lyssnat och kommer ge denna grupp både min själ och kunskap liksom mina arvtagares.”

Gruppen riktar sig till den som:
• Vill spela på en stark gruppkänsla.
• Vill delta i en grupp med mycket hemligheter och interna intriger.
• Vill status spela (Alla i gruppen kommer inte ha samma värde)
• Vill vara en liten del av någonting mycket större.
• Vill spela på ockulta förekomster såsom ”ritualer”, tarot osv.
• Vill axla rollen som en del av ett internationellt företag.

Vi har vissa krav på de lajvare som känner att denna grupp lockar:
• Gruppledarna Offlajv (Simon & Erika) kommer ha sista ordet när det gäller gruppen och dennes vision.
• Gruppspelet, gruppen är tänkt att vara en sjukt sammanhållen och lojalgrupp. Tänk er lite åt sekt hållet. Ni kommer INTE förråda gruppen på något sätt oavsett vad som händer.
• Sprid INTE information om gruppen till utomstående.
• Kom med idéer, förslag och synpunkter på gruppen. Målet är att spela en så trovärdig grupp som möjligt.
• Rollskapandet & Rekvisita, lägg ner tid och själ i rollen och rekvisitan.

Känner du att detta skulle kunna vara en grupp för dig? Tveka då inte utan skicka in en intresseanmälan direkt då gruppen kommer ha ett begränsat antal platser. Skicka ett mejl till idolonmagia@live.se
Det vi vill se i mejlet är följande:
* En beskrivningen av vem du är.
* Om du har lajvat tidigare.
* Vilken typ av roll du skulle vilja spela i gruppen.
* Varför du vill vara med i gruppen Idolon Magia.
* Förväntningar du har gruppen.
* Vad du vill få ut av gruppen och vad du kan bidra med.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Idolon Magia söker gruppmedlemmar.
InläggPostat: 2010-05-17 19:36 
Användarvisningsbild

Jag vill vara med och spela Ärkeförhäxaren Luribus Filofaxus d.y. Jag har redan en magikerkåpa på gång, sydd i 20 meter handvävd sidenbrokad, fodrad med skinnen från 300 dvärgsilkesapor och smyckad med fjädrar från fridlysta filippinska örnar. Min magikerstav är snart också färdig och tillverkas av välpiskade barnarbetare i Aljallajallabad.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Idolon Magia söker gruppmedlemmar.
InläggPostat: 2010-05-17 19:46 

Oseriös svar och kommentarer undanbedes då detta är en seriös grupp som redan är godkänd av Arrangörerna för lajvet. VAr vänliga och håll er till ämnet och ar allvarliga och seriösa, denna grupp är inget skämt.

//Simon

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timma [ Sommartid ]