Syskonskapets Forum

Aktuellt datum och tid: 2010-09-07 0:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timma [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 93 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Offträff
InläggPostat: 2009-04-16 18:49 

Info:
Platsen för offträffen är mitt sommarställe som ligger i en ort som heter Staborg. Det är ungefär 4 mil utanför Göteborg. Närmaste stad är Fjärås, närmaste stora stad är Kungsbacka.

Resa:
Det går pendeltåg till Kungsbacka Station ifrån Göteborg Centralstion, ifrån Kungsbacka kan man sen ta buss till hållplatsen Staborg (gångavstånd till sommarstället). Gå in på http://www.vasttrafik.se och titta. Om man lyckas tigga till sig det kan jag eller någon annan komma och hämta på Kungsbackastation. OM så är fallet kan man få vänta tills det är ett acceptabelt antal personer att hämta på stationen om man inte kommer med samma pendeltåg. På Syskonskapet är vi milöjmedvetna :P
Om ni åker bil, skicka er mailadress till mig så kommer jag maila en vägbeskrivning till er, av någon konstig anledning finns inte vägen med på varken eniro.se eller hitta.se och jag vill inte lägga ut en vägbeskrivning hem till mig på allmän sida som alla kan se...

Sovplats:
Om jag räknat rätt i mitt huvud (jag ska kontrollräkna nästa gång jag är ute) så finns det 10 - 12 sovplatser. Dessa är uppdelade såsom så att:
Ett avskilt rum med bäddsoffa - denna är reserverad åt MissMandy och Jenn
Tre rum med två sängar (kanske fyra)
Ett rum med enkelsäng
Ett rum med dubbelsäng - reserverat för mig då det är mammas säng :P
Om ni har någon speciell anledning till att vilja sova i säng så skicka ett mail till mig så att jag kan planera för det. I annat fall kommer jag placera ut folk såsom det passar bäst...
Givetvis är det bra om alla som har luftmadrasser tar med detta, eftersom det kommer bli folk som får sova på golvet.

Mat:
I Kungsbacka finns en stor galleria vid namn Kungsmässan. Den har en ganska billig ICA-affär som man kan köpa med sig mat ifrån. Det kommer under fredagen göras minst en storhandling där. Kanske även under lördagen, det beror på.
Om man får ett akut behov efter någonting finns det en närbutik ungefär 15 min bilresa bort ifrån sommarstället
Poängen är: Jag kommer inte stå för mat eller diska efter er. Maten får ni betala själva, tillaga själva och sedan städa upp efter själva. Det finns diskmaskin, och jag förväntar mig ärligt hjälp med att tömma och fylla den.

Sprit:
Givetvis förväntar jag mig att ni ska dricka. Trots allt vill jag inte ha fall av uttorkning. Men exakt vad ni dricker bestämmer ni själva.
I ovan nämnda Kungsmässan finns det Systembolaget, och det finns även i en den lilla staden Fjärås, ungefär 15 minuters bilresa bort.
Om ni dricker förväntar jag mig att ni uppför er. Trots allt har jag lånat sommarstället av min mamma, och det mot löfte att ingenting ska gå sönder, och att inget ska vandaliseras. Detta påpekar jag bara för att ha det påpekat, alla tidigare offträffar jag varit på har alla skött sig exemplariskt.

Övrigt:
Ja, som sagt... Offträffen är 26 - 28 juni.
Sedan är det förstås frågan om bensin. Jag ställer som sagt gärna upp och hämtar folk, men även om jag skulle vilja det är jag inte gjord av pengar och kan därför inte bjuda alla på bensin. Så folk får gärna skänka pengar till bensinen för att göra mig glad :) (om ni nu åker med mig...)
Gamen har föreslagit att alla ska lägga upp bilder på sig själva, så att framförallt jag vet hur ni ser ut :) Det tycker jag är en bra idé, så gör det är ni snälla.

Saker som kan vara bra att ta med som jag kommit på sådär på stående fot:
*badkläder och handduk
*sängkläder(mina kommer inte räcka :P)
*mat
*mycket sprit
*portabla grillar om ni har det...

Kontaktinfo:
MSN/Mail: sister_of_hell@hotmail.com

Det var allt denna gången gott folk. Nu har ni all rätt i världen att kalla mig planeringsfreak :D

Senast redigerad av Tarani 2009-06-18 12:27, redigerad totalt 5 gånger.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Offträff eller inlajvträff??
InläggPostat: 2009-04-16 19:31 
Användarvisningsbild

Liksom, ska vi ha en träff kan vi ju självklart eka av oss inlajv en halv dag eller så. Men jag vill både träffa roller och karaktärer när ma väl får se folk

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-16 20:54 

Off-träffar kan man aldrig få nog av!

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-16 22:28 
Vill absolut komma, även om jag lutar mest åt off-hållet..

Rapportera detta inlägg

Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-16 22:31 
Användarvisningsbild

Ja, om man är inloggad så går det ju kanske lite lättare, förstårs, att avgöra vem det är.. *skyldig för ovanstående "gäst"*

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-17 0:05 
Användarvisningsbild

Jadu, som vanligt är jag helt oförmögen att kunna delta :cry:
Metaltown kommer dra all uppmärksamhet, tid (och nykterhet) från min sida. Men inlajvträff också? Wow! Haha! Vet inte ens hur jag skulle kunna klara av det, har Aldrig lajvat i Hela mitt liv, och inte ens när jag försökt på skoj prata i andan som någon karaktär har det inte ens gått. Med risk att jag ligger och flabbar på golvet som Rekna (ni kan ju glömma att jag ens kommer försöka spela Sterrkat! Hemska tanke!) så kanske jag kan vara med på nåt sådant också i framtiden.

Men ja, inte denna gång heller tyvärr. Men se till att knäppa mycket kort Maria, och alla andra som deltar och lägg upp dom sen så man får på sitt sätt bevittna galenskapen! :D

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-17 12:55 
Sååå, hittills har vi mest för offträff (tycker jag efter en snabb koll på jobbet :))
Det är också litet vad jag lutar åt, eftersom det (som Cell påpekade för mig igår) är bättre och lättare att anordna ett lajv när man har gott om tid att planera och skaffa utrustning m.m.

*ser smått fundersam ut* Så... Om nu Nina ändåså är i Göteborgstrakten för att vara på metaltown, vilka är för att kidnappa henne? :twisted:

Rapportera detta inlägg

Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-17 20:17 

Ja, jag är nog mer för en ren offträff i sånna fall. Jag har nämligen föreställningen om att hålla en inlajvträff på äkta lajv-manér med eventuellt område/stämningsfull lokal osv. Bara för att karaktärvalet kräver lite mer fantasi av oss än kanske vanligt är för lajv (så som 1.60 mullig brunett = 1.85 slank gudinnealv) så behöver vi ju inte släppa ramarna helt. =)
Men ja, offträff, bada i sjön, vin på verandan, bring it on!

Be there, or be fyrkant ppl!

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-17 20:48 
Användarvisningsbild

Kan vi inte bestämma där om vissa kanske sätter sig ner en stund och leker roller

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-18 17:55 

Vill man göra det så är det klart att man ska agera sina roller, behöver man väl inte betsämma någonting alls för att göra. =P Men vad det snackas om här, eller tja, vad jag antar att det handlar om, är en regelrätt inlajv-träff - mao ett lajv med sys-spelare som spelar sina roller, med utrustning, sminkning, inriger och allt.
Sitta och coza i soffan och intrigera med alvisk accent, det gör man ju som man vill i alla lägen. ;)

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-18 21:23 

Finns det någon allmän banlysningslista över vilka som inte Får komma?

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-19 13:05 

Jag säger som Cell - denna diskussion rör alltså om hela helgen ska tillägnas regelrätt lajv då man klär ut sig till sina roller och enbart ha det, eller om man ska ha en offträff och kanske slänga in litet rollspelande någon dag om man känner för det.
Givetvis tycker jag att vill man lajva litet när man väl träffas får man göra det. Det finns gott om utrymme på mitt sommarställe, så även om alla inte vill vara med så kan de som vill lajva... ehm... springa till skogs eller gömma sig i ladan och lajva där om ni vill :) Så störs inte lajvandet av de som inte lajvar menar jag.

Gamen - Vilka hade du tänkt? Och varför?
Jag menar, givetvis står personer som Hitler med på Får inte komma listan, men eftersom han är död så blir det liksom inget problem.
Om du tänkte på framsidan på Syskonskapet där nyheten berör alla langtrueianer (eller hur det nu stavas), så är givetvis de som spelar på Vampiri och Rodina också välkomna. Bara jag som "arrangör" får veta om det så att det inte står 40 pers utanför min dörr på fredagen och jag hade förväntat mig 5...

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-19 20:16 

Självfallet inte. 8)

Finns det någon lista av redan anmälda som man kan kika på så man ser vilka som kommer?

Senast redigerad av Gamen 2009-04-19 20:26, redigerad totalt 1 gång.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-19 20:25 
Jag kommer! *Studsar* Oh oh oh.. Är det något man skall ta med sig? Vin, snask? :D

Rapportera detta inlägg

Svara med citat  
InläggPostat: 2009-04-19 23:35 

Gamen skrev:
Självfallet inte. 8)

Finns det någon lista av redan anmälda som man kan kika på så man ser vilka som kommer?

I don't know! Dessutom är det klart att du ska komma oavsett, jag är ju där :D

Gäst skrev:
Jag kommer! *Studsar* Oh oh oh.. Är det något man skall ta med sig? Vin, snask? :D

Ehm... Det har vi inte kommit fram till än :) Men alkohol definitivt. Snasks också. Mycket alkohol... JÄTTEmycket alkohol *nickar nöjt* Vi har två kylskåp, så det finns gott om plats att kyla den :)
Och... ehm... vem är du? *ler*

Edit: Tog bort listan, onödigt att ha flera

Senast redigerad av Tarani 2009-04-27 22:55, redigerad totalt 1 gång.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 93 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timma [ Sommartid ]