Syskonskapets Forum

Aktuellt datum och tid: 2010-09-10 21:14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timma [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kräftskiva!!!!!
InläggPostat: 2009-06-29 18:01 

Jahapp. Nu efter en ytterst trevlig offträff har vissa av gästerna övertygad mig om att det är en lysande idé att jag ska ha kräftskiva någon gång i augusti.

14 - 16 augusti
eller
28 - 30 augusti

Är de helger jag tror jag kan, om jag tittar på hur mitt schema ska se ut den månaden. Detta kan givetvis förändras.

Så, skriv när ni kan, planera, spara pengar, köp otroligt fjantiga partyhattar. Och kom :D

EDIT:

Kräftskivan är bestämd till 28 - 30 augusti. Så det är bara att packa väskorna och fånga kräftorna!
Vad som är planerat är; kräftskiva på fredagen/lördagen beroende på hur folk kommer, och party resten av helgen.

Vill be alla som var med på förra offträffen bara att kasta ett öga på detta inlägg; http://www.syskonskapet.se/forum/viewtopic.php?f=43&t=3189&p=14537#p14537 så att jag vet att så många som möjligt ser det :evil:

SLUT PÅ EDIT!

Senast redigerad av Tarani 2009-07-07 10:12, redigerad totalt 1 gång.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Kräftskiva!!!!!
InläggPostat: 2009-06-29 18:06 

28 - 30 augusti!

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-06-29 18:09 

28 - 30 augusti.

That voice goes for both me and Kris.

Senast redigerad av Gamen 2009-06-29 19:06, redigerad totalt 2 gånger.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-06-29 18:35 

Jag kan båda helgerna, så vilken får ni andra bestämma.
Men jag lovar att komma dit!

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-06-29 21:00 

Sista helgen passar bäst för mig.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-06-30 10:47 

28-30 aug. helt klart - det är ju efter löning! =)

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-10 13:12 
Användarvisningsbild

YES! Äntligen något som till och med kan vara genomförbart för min del! Nu är det bara ledighet som ska hittas ersättare för och godkännas sedan resor som ska bokas! Så är jag fan nästan där!
Oh yeah! Fan så kung, första stora officiella offträffen jag kommer vara på! Be ready! (och lär mig hur fan man äter kräftor.... DX Annars tar jag med mig suringen *hotar*)

Och jag bara antar Maria att du har sovplats åt mig som inkluderar säng, perfekt madrass, kudde, täcke, helst bommullssatin till sängkläder, frukost på sängen, en personlig kudd-fluffare och en villig hunk! :P
(....okejdå, jag nöjer mig med det förstnämnda...)

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-15 22:28 

Som sagt, då är det bestämt till sista helgen i augusti. Jag vet att detta medför att vissa av er inte kan komma, men de flesta kan då...

Så, bara att börja skriva upp er så jag vet hur många som kommer. Meddela mig via mail, msn eller här :)

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-16 17:07 

Jag föreslår själva kräftskivan schemalagt till lördagen! Kräftorna ska kunna tina en hel dag för att få bäst smak och all sälta att försvinna så man känner smaken ordentligt och inte bara (d'uh) salt! Dessutom kommer vissa sent på fredagen (åtminstone så relativt sent att de inte skulle ha tid att komma i ordning innan vissa redan börjat) och det känns tråkigt. Förfest på fredag och kräftskiva på lördag - det är mitt säkra kort för helgen!

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-16 19:29 

Gamen skrev:
Förfest på fredag och kräftskiva på lördag - det är mitt säkra kort för helgen!

Ska du börja förfesta först på fredagen? *kastar blickar på Nejt och Rekna och flinar* Vi ska nog börja litet tidigare än så :)

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-17 1:07 
Användarvisningsbild

Hey, jag ska fan börja förfesta redan nu! :twisted: ..... ok, kanske inte riktigt då.

Men men, det låter, uh, bra med kräftorna på lördag antar jag... eftersom jag är helt en n00b när det gäller hur dessa insekter från det stora djupa blå ska förberedas, så litar jag på dem som besitter kunskapen. :D

Men yes, förfest på onsdagen då Tarani ;-) Vi Måste tala lite mer om just tider och så, jag har nattåg till och från jag tänkt boka men vill höra med dig först. Så ja, försöka finna av varandra på msn imorgon? Är online större delen av dagen tills början på kvällen åtminstone.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-18 15:58 

Gamen skrev:
Jag föreslår själva kräftskivan schemalagt till lördagen! Kräftorna ska kunna tina en hel dag för att få bäst smak och all sälta att försvinna så man känner smaken ordentligt och inte bara (d'uh) salt! Dessutom kommer vissa sent på fredagen (åtminstone så relativt sent att de inte skulle ha tid att komma i ordning innan vissa redan börjat) och det känns tråkigt. Förfest på fredag och kräftskiva på lördag - det är mitt säkra kort för helgen!

"Kräftorna ska hinna tina"? Jävla inlandsbo! Jag kommer med färsk last, direkt från båten, de ska ätas så for de slutat sprattla! "Lördag" - pyttsan! XD

Rapportera detta inlägg
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-18 22:22 

*kuttrar upp sig intill cell* fixar du kräftor åt mig med? jag är ju liten och oerfaren vad det gäller vuxna saker som sex, sprit, skaldjur och sådant...

Senast redigerad av Tarani 2009-07-20 17:56, redigerad totalt 1 gång.

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-20 14:56 

Vilka fler än jag är inte stordiggare av kräftor, och vad funderar ni på för mat istället?

(sen kan jag som inbiten kustbo, fd. fiskbutiksbiträde och med otaliga kräftskivor i bagaget ge en liten varning till er som inte är vana vid skaldjur/kräftor. Att blanda just kräftor och nubbe är egentligen ingen höjdare, risken finns att man blir riktigt dålig, magen tycker av någon anledning att det hela är en dålig kombination. Men det är bara en liten parantes, och de allra allra flesta klarar det hela utan att behöva ligga över toaletten resten av kvällen.)

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
InläggPostat: 2009-07-22 21:59 
Användarvisningsbild

Och då kan jag ju för den här gången garantera att jag kommer visa mitt bleka nylle på den här offträffen iaf! :D Jobbpassen har just blivit bytta, och pållepassare kan ordnas lite närmare aktuellt datum! Yesh! Enda liiiiiiilla kruxet är att jag avskyr att skala kräftor. XD eller snarare, jag avskyr att äta med fingrarna och kladda ner mig XD men, det är som sagt bara en liiiiten sak, som inte hindrar att jag kommer ^^ Count me in!

Rapportera detta inlägg
 Profil Skicka e-post  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 60 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timma [ Sommartid ]